SvZC tevreden met resultaat voor optimalisatie Bolt-app

Edgar Kan

21 mrt. 2022

De belangrijkste punten van kritiek over de Bolt-app zijn door Bolt-directeur Lars Speekenbrink serieus genomen.


De belangrijkste punten van kritiek over de Bolt-app zijn door Bolt-directeur Lars Speekenbrink serieus genomen. De afgelopen maanden is er gezocht naar oplossingen voor een aantal problemen die chauffeurs ervaren met deze taxi-app.


‘Chauffeurs raken geïrriteerd door de slechte navigatie in de Bolt-app. Als zelfstandig chauffeur wil je gewoon lekker blijven ritten. De app maakt dit nu onmogelijk’, vertelt Roger Kaiser, voorzitter van de SvZC. Bolt werkt volgens Speekenbrink hard aan de verbetering van de navigatie in de app en aan de optimalisatie van de in-app betaling. Dit laatste is inmiddels gerealiseerd. ‘Veruit het merendeel van de ritten vindt op dit moment plaats met deze zogeheten in-app betaling’, schrijft Speekenbrink aan het bestuur van de SvZC. Zo zijn er ook plannen om automatische annuleringsvergoeding te geven voor pin-ritten.


Op meer punten is verbetering nodig. Onze feedback over het inschakelen van de donkere modus en over nieuwe klanten die in de Que blijven staan terwijl een chauffeur een klant wegbrengt met een gewijzigde eindbestemming wordt door Bolt verder aangepakt.


Bolt heeft, net als Uber, óók het basistarief van elke rit tijdelijk verhoogd. Ook aan Bolt hebben wij laten weten dat zelfstandige chaufferus deze compensatie teleurstellend vinden. Verder willen we chauffeurs oproepen om problemen met de Bolt-app te melden.